Dag 6 - Min favoritplats

Min favoritplats av alla tider är helt klart stugan i Värmland, Prinstorp!
Där åkte vi, min familj, varje sommar och oftast en gång på vintern också.
Dessutom var det där Sonja, pappas moster, bodde. Och Sonja var en sån oroligt fin person som man inte kunde göra annat än att älska.
Det var där man tog lugnt, där man inte hade någon teckning på mobilen, där man inte hade någon granne synlig. Man bodde i skogen liksom.
Jag älskade att vara där och jag saknar det redan.
Eftersom Sonja dog förra sommaren var vi tvungna att sälja stugan, den var alldeles för långt bort för att vi skulle kunna ta hand om den, och sålde den gjorde vi denna sommaren.
Jag kommer ihåg hur tom jag kände mig när vi körde igenom skogen, påväg hem sen igen.
Jag saknar Sonja galet mycket, och strax efter huset.
Allt med det stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0