Dag 8 - Vad jag tycker om min kropp

Vad jag tycker om mig kropp.
Nja, ska väl inte säga att jag är sådär jättenöjd med min kropp.
Jag har feta komplex för min mage, men tycker inte jag är särskilt tjock annars liksom..haha, men ibland känner jag mig himla uppblåst och det är väl därför som jag ser mig själv som tjock ibland.
Dessutom tycker jag att jag är alldeles för lång, alltså seriöst, jag känner mig som en jätte jämfört med de flesta & det tär lite på mig självkänsla. Jag har lite sådär hatkärlek för mina vinterskor dessutom, för de är typ 3 centimeters klack och det gör mig ännu längre. Jag är 1,78 meter lång redan och jag är rädd att jag fortfarande växer för jag vill verkligen inte bli längre. Tack gode Gud att mina fötter inte växer med min längd, hahaha. 
Men aja, jag försöker undvika tankar som de när jag är ute bland folk i alla fall.
Min hy är inte alltid jättevacker alltid heller, vilket jag har ärvt men jag har mjuka kinder i alla fall, haha. Och min näsa behöver vi inte ens snacka om...stor näsa.
Nä, men jag trivs alltmer i min kropp ändå, trots det. Och som sagt, jag försöker undvika tankar på min kropp när jag är i skolan, ute med vänner och så, jag vill inte vara den som klagar hela tiden heller så jag måste hålla snattran, för jag klagar redan en hel del. Sen gillar jag ju en del också med min kropp, som mina ben, mina ögon och formen på mina läppar till exempel. Jag trivs ganska bra för övrigt.
Aaaaaaaaaaaaja, mål tills jag dör är att trivas helt och inte bry mig ett skit om vad andra tycker om den heller. (Lite jobbigt pågrund utav jorden snart går under...eller?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0