nobody said it was easy, no one ever said it would be so hard

Ingen sa att det var lätt, ingen sa att det någonsin skulle bli så svårt.
Det är så livet är. Livet är inte förutsägbart, det är inte som allt borde vara.
Det finns inga mallar.
Livet kommer inte med några försäkringar med att det här kommer hända någon gång i ditt liv.
Du bestämmer vad du gör med ditt liv.
Om du vill ha en lyckad karriär, om du vill hitta kärlek, om du vill hitta ett botemedel till cancer.
Gör då det.
Det är ingen annan än du som kommer bestämma över det.
Ingen kommer göra val åt dig, utan det är vad du vill.
Man ska ha stora drömmar, man ska kunna drömma stort.
Det är viktigt - att ha det målet - som kanske är galet stort och långt borta men sikta mot det och belöna dig själv på vägen dit.
Ha något som drar i dig.
Aldrig någonsin att någon säger att det kommer bli enkelt men om du verkligen vill kommer du stå kvar och kämpa.
Ibland kommer du undra om vad fan du håller på med och känna att det inte är värt besväret.
Men du kommer fortsätta och känna att det är värt det.
Det kommer kanske ta tid, du kommer kanske behöva ta smällar på vägen till målet, din dröm.
Men håll fokus på målet.
Så nej.
Det kommer inte bli enkelt, det kommer inte gå snabbt, det kommer inte hända av sig själv.
Men det är värt det i slutändan, du är värd det mot dig själv.
Jag ska kämpa & jag kommer lyckas.
Jag själv kommer bestämma vad det innebär med att lyckas.
Jag föddes för att kämpa. Föddes för att bli något. Någon som förändrar på mitt eget sätt, beröra folk.
Det har behövts att jag har tagit smällar, smällar som jag fortfarande har blåmärken och stora sår utav. Vissa ärr som aldrig kommer försvinna.
Men jag kommer klara mig ändå.
Jag ska klara det. För jag vill.
Kritik till texten så är det bara att kommentera.

Kommentarer
Postat av: P E T R A

sv;

Tack ska du ha, betyder mycket!

Jag gillar att du tagit inspiration från en låt, vilket jag egentligen bara antar med tanke på rubriken och sammanhållningen mellan den och texten. Du skulle kunna försöka utveckla texten med lite svårare ord och meningar, så läsaren får sitta och fundera på vad du menar. Jag försöker alltid få andra att fundera på vad jag menar, då fångar du en uppmärksamhet. Hitta synonymer till enkla ord, men gör aldrig texten alldeles för svårläst (vilket jag brukar kunna göra ibland, haha.) Kram.

2012-03-14 @ 22:39:04
URL: http://ptraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0