sådär lite deppsur

Eftersom jag är på depp/surt humör (konstig blandning, jao) och känner för att snacka med någon om det men vet inte med vem så går det ut här istället.
Vissa lärare förstår jag mig verkligen inte på.
Jag menar. Jag vill inte vara den som snackar mest på lektionerna. Ärligt talat har jag aldrig velat vara någon som vill ta någon större plats, i klassrummet (inom musik är det en helt annan grej).
Jag säger något när jag har något vettigt att säga. Annars sitter jag och lyssnar och lär mig.
Jag vill inte vara någon som ses som en sån "som inte gör någonting på lektionerna, inte gör det hon ska".
Jag gör det jag skaKanske inte som alla andra, men varför peka ut en och samma person, gång på gång, särskilt när man märker att personen blir obekväm.
Det känns som, just den här läraren då, vill sätta dit en.
Ärligt talat så var jag glad att ha det ämnet i tvåan, kanske mest för jag hade en underbar lärare i det i nian, men jag tyckte det skulle bli apkul. Istället blev det inget kul alls och jag vill helst inte gå på lektionerna längre.
Jag vill inte bli utpeckad, jag vill inte att folk ska se ner mig, jag vill inte att folk ska se mig som en idiot eller idiotförklara mig.
Ärligt talat tror jag inte det är meningen att lärare ska få elever att må dåligt? Visst, de är där för att lära, & de gör jag, men ändå känner jag mig som en idiotförklarad badboll med noll IQ, och utpeckad som fan.
Jag vet att jag inte är den enda som känner sig så, och läraren gör så hela tiden.
Men åh.

Kommentarer
Postat av: Idixz

Vissa människor har helt fel yrke, vissa människor är bara svin..! Försök att inte ta åt dig, vet att det är skitsvårt.. men ja, vad ska man göra? Du är där för din egen skull - säg emot eller gå o säg till hos rektorn eller så - för du ska inte behöva känna som du gör. Vet du fler som känner likadant så är det ett bevis på att den läraren gör något allvarligt fel. Gör era röster hörda!
Älskade bästa du, pussar & kramar på dig <3

2012-11-24 @ 20:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0