Dag 12 - Vad jag vill med min framtid

Ja, vart tusan vill jag med min framtid & vad vill jag egentligen med mitt liv?
När jag var lite mindre än vad jag är nu, kanske runt tretton år, lite mindre, och folk frågade "vad vill du bli när du blir stor?" så började jag svara att jag ville bli mig själv. Det var många som skratta till och kollade frågandes på mig men nä, jag vill bli mig själv. Och jag tror jag är på god väg, jag känner att jag är mig själv. Jag har hittat mig själv nu de senaste året, tror jag.
Jag vill bli mig själv, och vara lycklig.
Det må vara astöntigt, men så vill jag att min framtid ska se ut.
Jag vill gå min egen väg i livet, vara Rebecca och vara lycklig med det.
Så nej, jag vet inte riktigt än vad jag vill göra efter gymnasiet. Jag vill göra allt, och helst lite till.
Jag vill hålla på med musik, jag vill resa, jag vill vara glad, jag vill vara med de jag tycker om att vara med. Jag vill hitta ett jobb jag är trygg med och älskar, jag vill bli framgångsrik även om jag inte jag vet i riktigt vad än. Fast självklart önskar jag att det blev som något inom musiken.
En mops ska få plats i mitt liv också, kanske en labrador eller något. Vad vet jag egentligen?
Jag har inget vidare svar, men så här är det.
Jag är bara 17 år, jag har många år kvar att leva & många val kvar att ta, och jag väljer att ta det som det kommer.
En sak vet jag dock, och det är att allt kommer att gå bra till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0