lite pepp på kvällskvisten

Ja, till livet i allmänhet!
För tillfället (haha, "för tillfället" är typ hela tiden, men ändå!) så vill jag bara fokusera på musiken. Jag vill komma vidare, jag vill visa mig. Jag vill bevisa för andra, och mig själv att jag är bättre än vad de tror.
Och det är nog mest för mig själv att bevisa att jag kan. För jag vill kunna.
Jag läste på en blogg, en kille som går på min skola i trean, som var med i musikalen. Han skrev bra & jag blev grymt inspirerad, och motiverad att verkligen satsa på att komma med i musikalen till nästa år.
Musikalen är en stor grej i vår skola. Man söker dit, om man vill, i trean, och man repar hela höstterminen för att sen visa upp allting veckan innan februarilovet. Ett grymt jobb, med andra ord, och storsatsat.
Det verkar som alla verkligen lägger ner sina själar och hjärtan in i det och jag vill så gärna vara en del av det i mitt sista år i gymnasiet.
Om jag tappar det ska jag läsa det förbaskade inlägget igen, för motivationens skull. Jag vill, jag ska.
Jag ska ge allt jag har.
På lovet ska jag försöka lägga mycket av tiden på musiken, både sång, piano & dans (om jag inte åker skidor, vill säga). Och själva teater grejen, som jag inte ens känner att jag klarar av. Men det är dags att pusha sig själv framåt.
Nä, nu ska jag nog spela lite piano, och sen kanske kolla lite på AHS. Börjar inte förrän 10.50 imorgon, wiho!
Ser ju jätteglad & pepp ut, men kan med säkerhet säga att det var i somras..haha!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0