genrep

God kväll!
Igår var jag inte hemma någonting, galet fullt upp - men jag är otroligt nöjd med dagen!
Jag var på Eurovision genrep (till semifinalen som ska vara idag) igår med massvis från skolan. Jag tyckte själv vi fick bra platser, men det var ju liiiite konstigt att veta att man själv har stått där på scen, gjort vissa nummer där. Och att man har stått ganska ensam där som då stod flera 100 människor (svårt med "ögonmåttet" faktiskt, jag har ingen aning) och det kommer ju vara gaaaanska fullt ikväll! Skitkul!
Kan dock säga att arenan kommer se mycket större ut på tv än vad det egentligen är!
Petra Mede är en mycket bättre programledare än vad jag trodde, hennes engelska är en av de bästa som vi har hört i Eurovisionsammanhang som inte pratar engelska i första hand, haha. Så vi ska absolut inte skämmas, haha!
Öppningsnumret kommer vara så fint så jag kommer gråta i ett hörn. Håll på att gråta igår också, men jag filma in det själv med min mobil (vill inte höra mig böla i telefonen...) och det satt någon främling på ena sidan av mig... Men Gud, jag fick gåshud när jag såg det jag spela in. Shiiieeeeet. Jag fick se Loreen live, Sveriges snyggaste kvinna, med sjukt begåvade barn. De jag grät till redan i melodifestivalens final. Varför har jag blivit så himla blödig för? Inte okej.
Vad tror jag egentligen om ikväll & vilka hoppas jag kommer vidare?
Ja, jag har ju mina favoriter, lite här och där. Belgien är min absoluta favorit haha, och han är så söt. Dör. Så han måste typ gå vidare i mina ögon. Hans låt är ju bra den med! Jag hoppas på topp tio i finalen! (Kolla in Love Kills - Roberto Bellarosa ikväll!)
Sen Moldavien, O Mie med Aliona Moon, tycker jag är skitbra! Och coolt nummer, dansare gör typ allting snyggare. Fint och kolla på liksom, heeeh.
Österrikes diggar jag, gillar lite sån musik. Kul att sjunga själv, har dock sett att en del inte riktigt gillar henne. Men hon kommer vara först ut ikväll bland de tävlande och det är en bra låt att börja med!
Självklart kommer ju Danmark med, bra låt - och favorittippad, big time!
Sen Litauens låt är ju sådär, men bara för jag köra i den så hejar jag lite extra på den. Och Andrius, som är lead singer, är ju så söt. Och han har jobbat grymt med sina ögonbryn, så de inte går upp och ner hela tiden, haha, good job!
Montenegros låt är rätt kul & man går igång lite, om man känner för det, men jag stör mig typ på att vi gjorde det bättre i skolan - Molly är ju så grymt jävla bra. Ångrar att jag inte sa det till henne innan, eftersom hon inte går på skolan längre så kan jag ju inte säga det nu. Attans.
Aja, lycka till till alla bidrag & tävlande idag (som om de läser det här, särskilt på svenska - JAAA)!
Jag kommer sitta klistrad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0